Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur kan jag göra urval på anställda när jag skapar en ordinarie lönekörning i Flex HRM Payroll?

För att kunna göra urval på anställda i en ordinarie lönekörning krävs det att man aktiverar inställningen "Tillåt anställningsurval vid skapande av ordinarie lönekörning".

När man skapar en ny lönekörning i Flex HRM Payroll är det standard att man inte ska kunna göra urval på anställningsnummer; detta på grund av att risken att missa någon anställd. Man har endast den möjligheten när man skapar en extra lönekörning. Men, i vissa fall kan man vilja göra urval på anställda även i en ordinarie lönekörning. För detta krävs att man aktiverar en inställning.

Inställningen hittar du under menyns Administration > Inställningar > Lön > Lönekörningar och den heter "Tillåt anställningsurval vid skapande av ordinarie lönekörning".

 

När den är inställd går det att göra urval på anställda när du skapar en ny ordinarie lönekörning.