Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur tar jag bort en tidrapport?

I tidrapporten kan du använda Rensa dag/Rensa period för att ta bort de manuella ändringar som gjorts i tidrapporten. 

Vill du rensa ett större urval av tidrapporter kan du använda funktionen Borttag av tidrapporter. Denna funktion används för att permanent radera tidrapporter enligt urval. Med denna funktion raderar systemet tidrapporten och sedan kan man lägga ut en ny för samma period. Den nya tidrapporten kommer då endast att innehålla den anställdes schema. Alla manuella ändringar försvinner. Finns det frånvaroposter i frånvarohanteraren kommer dessa att läggas ut.

I vyn Borttag av tidrapporter kan du göra urval på specifika anställningsnummer samt datum. Du kan välja att endast dagar som är överförda till lön ska tas bort. 

 

Observera
Var noga med urvalet, det går inte att ångra ett borttag av tidrapporter.

Vi rekommenderar att stora urval körs vid tider då få arbetar i HRM, eftersom det kan påverka prestandan.