Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

⚙️Översättning i Flex HRM

Standardmenyer och innehåll är redan översatt åt dig i Flex HRM. Det finns vissa möjligheter att påverka översättningen i just ditt företag. Här beskriver vi vilka delar som kan översättas och hur du gör egna översättningar.

Med funktionen för översättning kan du anpassa texter i systemet. Du kan till exempel översätta granskningsnivåer, roller, länder och valutor.

Obs! Den här funktionen visas bara om du har tilläggsmodulen Språk i din programversion.

 

Översätt systemtexter

Gå till Systemregister > Översättning. Här översätter du systemgemensamma funktioner. 

Tänk på att det är ett systemregistrer och att översättningen under denna inställning sätts för alla företag i din installation. 

Här ser du följande vy: 

 

Gör din översättning

  1. Språk - Välj först vilket språk du vill översätta till.
  2. Funktion - Här väljer du vilken funktion du vill översätta för tillfället.
  3. Originaltext - Markera den text du vill översätta. Denna text visas då under Översättning, där du gör själva översättningen.

    Översättning - Här skriver du in önskad översättning av den markerade texten i kolumnen Originaltext.
  4. Spara.

 

 



Översättning för ett specifikt företag

För att översätta delar i ett specifikt företag gå till Inställningar > Allmänt > Översättning

 Här ser du följande vy: 

 

Gör din översättning

  1. Språk - Välj först vilket språk du vill översätta till.
  2. Funktion - Här väljer du vilken funktion du vill översätta för tillfället.
  3. Originaltext - Markera den text du vill översätta. Denna text visas då under Översättning, där du gör själva översättningen.

    Översättning - Här skriver du in önskad översättning av den markerade texten i kolumnen Originaltext.
  4. Spara.

 

 

 

 


 

Vad har jag möjlighet att göra egen översättning på? 

Systemgemensamt

  • Anhörig relation

  • Dashboard (Namn och rubrik)

  • Dashboardpanel (Namn och rubrik)

  • Färgscheman

  • Granskningsnivå frånvaro  

  • Granskningsnivå lönerevision

  • Granskningsnivå nyanställning

  • Granskningsnivå reseräkning

  • Granskningsnivå tidrapport

  • Land

  • Logginställningar

  • Nyhetskategori

  • Roller (Beskrivning och namn)

  • Valuta

 

Per företag

  • Anställningsformer

  • Dagschema

  • Ersättning

  • Fordon

  • Frånvaroorsak

  • Kod

  • Kompetenser

  • Kompetensgrupp

  • Konteringsdimension

  • Kost

  • Logi (Namn och Rubrik för kommentar)

  • Löneart

  • Ob Dagtyp

  • Personalkategorier

  • Publikt schema

  • Rastregel

  • Registreringsregel

  • Saldo

  • Tidgrupper

  • Tidkod

  • Traktamentsregeluppsättning

  • Utlägg

  • Övertidsmarkering