Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

⚙️Rapportgenerator - Hur kan jag få ut rapporter om medarbetarsamtal från rapportgeneratorn?

Artikeln visar exempel på rapporter om medarbetarsamtal från rapportgeneratorn. Den tar även upp exempel på arkiverade mallar, historik och kommande värden.


Status för medarbetarsamtal och formulärmall

Samtliga medarbetarsamtal

Medarbetarsamtal som genomförts 12 månader bakåt

Medarbetarsamtal för samtliga anställda med HR-chef som närmaste chef

Medarbetarsamtal som ska genomföras

Medarbetarsamtal som ska delas

Medarbetarsamtal som genomförts av säljchefen

Rapportexempel för medarbetarsamtal

Status för medarbetarsamtal och formulärmall

Syftet med den här funktionen är att du ska kunna följa upp status för medarbetarsamtal och formulär via rapportgeneratorn. Det kan handla om att få en lista på de som ännu inte bokat sina samtal enligt plan eller se att alla chefer genomfört sina samtal. Det handlar alltså inte om att få ut svar från medarbetarsamtal/formulär. 

För att kunna följa upp status på medarbetarsamtal och formulär finns dessa två tillgängliga som datakällor (eller egentligen som underkällor till datakällan Anställda) i rapportgeneratorn.

Bilden visar urval på datakällor i rapportgeneratorn där datakälla Medarbetarsamtal och Formulär är markerade.

Det finns fasta fält, beskrivna med Samtliga samtal/Samtliga formulär under Beskrivning, som ger information från samtliga samtal/formulär. Övriga fält är dynamiska och hämtar information från respektive specifik mall. För de dynamiska fälten skrivs sidinnehållet och namnet på samtalet/formuläret ut, det vill säga som det är döpt under Inställningar > Personal > Anställdaregistret - egna fält.

I nedan exempel ser du samtalsstatus för ansvarig och medarbetare både för de
fasta och de dynamiska fälten:

Bilden visar fasta och dynamiska fält i listan av fältnman i kolumnen Fält i rapportgeneratorns urval.

Arkiverade mallar

De mallar som arkiveras, det vill säga där det finns ett samtal som är signerat för en viss mall, slås ihop med den aktiva mallen. Det gör att du får fram resultat från alla samtal med samma mall.

Exempel på mallar under Inställningar > Personal > Anställdaregistret - egna fält:

Bilden visar listan över egna fält för anställdaregistret där man kan se info o  att Arkiverad mall skiljer sig från inaktiv mall.

Samtliga medarbetarsamtal

Om inget urval i rapportgeneratorn är gjort och du väljer att visa medarbetarsamtal under Visning så får du ut samtliga anställda och samtliga medarbetarsamtal på de anställda som har något på sig. Detsamma gäller formulär. 



 

För att enbart få ut vilka samtal som ska hållas från ett visst datum lägger du in ett datumurval:

Bilden visar hur du gör urval i rapprtgeneratorn på medarbetarsamtal, tid för samtal och datum

För att enbart få ut öppna samtal som är inplanerade/har tid för samtal lägger du till ett urval för det:

Bilden visar urvalsmöjligheter för smedarbetarsamtalens status och tid och datum för samtal.

Medarbetarsamtal som genomförts 12 månader bakåt

Här ser du vilka medarbetarsamtal som är stängda under de senaste 365 dagarna.



Medarbetarsamtal för samtliga anställda med HR-chef som närmaste chef

Här ser du alla anställda som tillhör HR-chefen idag och alla deras samtal om de har något/några:


Vill du se vilka samtal som är öppna respektive stängda lägger du till Status under Visning:



Medarbetarsamtal som ska genomföras

Här tar du fram samtal som finns skapade men som inte är signerade genom att sätta urvalet Medarbetarsamtal > Årligt medarbetarsamtal1 > Ansvarig > Samtalsstatus:


Medarbetarsamtal som ska delas


Där samtal finns skapade på den anställde men statusen ännu inte är delad eller signerad:



Medarbetarsamtal som genomförts av säljchefen

 

 

Relaterade artiklar:

Rapportgenerator - Vad är Rapportgeneratorn?

Rapportgenerator - Hur schemalägger jag uttag av rapporter från rapportgeneratorn?