⚙️Hur skapar jag HR-blanketter för CV i HRM Employee?
HRM Employee gör det möjligt att generera HR-blanketter, som till exempel CV, baserat på anställningsuppgifter, kompetenser, kurser och erfarenheter. Denna artikel beskriver hur du som administratör skapar och redigerar mallar för HR-blanketter av typen CV.
⚙️Här kan du läsa mer om hur du skapar HR-blanketter.
CV-mallar
I företag som erbjuder t.ex. konsulttjänster, projektledning, arbeten eller andra tjänster där nyckelpersonernas kompetens och erfarenhet är viktiga är det vanligt att man underhåller ett CV för varje anställd som man kan visa för potentiella kunder. Att underhålla sådana CV:n kan vara både tidskrävande och administrativt påfrestande, och risken för att ett CV blir inaktuellt är stor. För att lösa detta problem har vi därför byggt en funktion för automatisk generering av ett ständigt uppdaterat CV med uppgifter som finns inmatade i HRM.
Skapa mallar för CV
Funktionen för CV bygger på hanteringen för HR-blanketter under Administration – Inställningar – Personal – HR-blanketter. För att skapa en mall för CV skapar du en HR-blankett och väljer CV under valet Typ av mall.
Utformningen av själva CV:t gör du på precis samma sätt som för HR-blanketter, där du i ett worddokument kan välja vilka uppgifter som ska komma med i dokumentet och hur dokumentet ska se ut.
Uppgifter om den anställdes kompetenser och kurser kan hämtas från HRM till CV:t.
Information om andra erfarenheter till CV:t byggs ofta som egna tabeller i HRM där användare löpande kan uppdatera informationen. Se avsnittet Egna fält för att läsas mer om hur egna tabeller kan byggas i HRM.

När du lägger upp din mall för CV går det också att ställa in om man vid utskrift av CV ska kunna välja vilka uppgifter som kommer med i utskriften. Detta kan vara användbart om du har gått en lång rad av kurser, men för ett visst projekt vill skapa ett CV som endast innehåller relevanta erfarenheter, kurser och kompetenser. För att möjliggöra filtrering vid utskrift kryssar du i valet Filtersteg.

Välj om CV:t ska kunna sparas direkt till den anställdes dokument och ställ in hur den ska laddas ner, som pdf, word eller valbart vid utskrift.
Välj sedan din mall som du skapat i Word och ladda upp den under Välj fil.
Spara .
Relaterade artiklar
Hur hanterar man dokument för anställda i HRM Employee?
Ladda hem ett CV